Forum Geodisia - geodezja Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 pomiary suwnic Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gruby
1



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Nie 13:58, 05 Mar 2006 Powrót do góry

Mam pytanie odnośnie pomiaru i przygotowania danych do rektyfikacji toru jezdnego suwnic.
Opisywane w większości książek metody pomiaru wymuszają konieczność założenia osnowy, której dwa równoległe do siebie boki tworzą proste odniesienia dla obu szyn. Ostatnio jednak przeczytałem o metodzie, w której proste odniesienia są realizowane niezależnie dla lewej i prawej szyny toru. Odchylenia od prostoliniowości szyny interpretowane są jako odległości punktu kontrolowanego od prostej łączącej punkty osi szyny na początku i końcu toru. Powiązanie tak zrealizowanych prostych następuje przez pomiar odległości pomiędzy szyną lewą i prawą. Niestety na tym opis metody się skończy. Nie było podanego sposobu opracowania danych do rektyfikacji. Cy Ktoś może wie w jaki sposób takie dane się wyznacza lub w jakich książkach tego szukać????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
slawekn3
1



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twardogóra

PostWysłany: Śro 17:27, 08 Mar 2006 Powrót do góry

w celu uzyskania prostoliniowości pomiędzy punktem początkowym a końcowym stosuje się tzw. poprawki regulacyjne. W tym celu celu muszą być pomierzone długości i kąty między punktami i z tego oblicza się poprawki w celu przesunięcia pkt na prostą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tomal
4



Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Czw 9:30, 09 Mar 2006 Powrót do góry

Ja sie spotkałem z metodą w której właśnie realizuje się 2 proste równoległe (do 1 i do 2 szyny niezależnie). Po ustaleniu równoległej w określonej odległości następuje pomiar odchyleń szyny od tej prostej. Potem na szkicu oznaczane są kierunki przesunięć i ich wartość(odległość równoległej od szyny minus odległość szyny w poszczególnych jej punktach od równoległej). I to jest jeden zestaw odchyłek obrazujący prostolinijność szyny. To samo dla drugiej szyny. Następnie mierzy się odległości pomiędzy szynami, powiedzmy na początku toru, w środku i na jego końcu. Tutaj te 3 miary określają zbieżność lub rozbieżność toru.
Nie wiem czy o to chodziło, ale myślę że jakoś pomogę. Cool
Tak to u nas mierzą Smile

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)